Professionals de Vall d’Hebron participen al World Medical Football Championship a Praga

La capital de la República Txeca ha estat la seu de la 24ª edició del World Medical Football Championship. Des del diumenge 1 fins al diumenge 8 de juliol, 22 equips de nacions i 16 de veterans de cinc continents han competit durant una setmana per endur-se a casa la Ferran Morell Cup. L’Hospital Universitari Vall d’Hebron hi ha estat representat amb la participació de diferents professionals que han defensat la samarreta de la selecció catalana, el Galens Catalonia, que ha estat campió de cinc Ferran Morells Cups, l’última el 2011 a Manchester.

09/07/2018

La copa que acredita com a campió del torneig porta el nom del creador del campionat, el Dr. Ferran Morell, membre i fundador del Galens Catalonia. El Dr. Morell, que va ser Cap de Pneumologia a Vall d’Hebron durant 19 anys i és president de la Fundació Catalana de Pneumologia (FUCAP), va crear el torneig per tal que els metges de diferents països es poguessin enfrontar entre ells en un petit mundial. El Galens Catalonia va ser fundat pel Dr. Morell al 1975 i ràpidament va començar a participar en torneigs internacionals, on es trobaven amb altres equips d’arreu del món. Aquests equips els formaven metges però també altres jugadors que no tenien res a veure res amb la medicina. Per això al 1994 quan es va iniciar el World Medical Football Championship es feia un breu qüestionari a la mitja part per a assegurar-se que tots els qui completaven l’equip eren professionals de la salut.

A poc a poc la importància del torneig ha anat creixent. Durant els 10 primers anys es disputava a Barcelona. El Futbol Club Barcelona cedia el Mini Estadi per a la disputa dels partits, i en aquesta dècada van passar per les instal·lacions del Barça un total de 36 equips. Després el torneig ha anat passant per diferents països del món, com per exemple Alemanya i Australia, entre altres. El proper any, es complirà el 25è aniversari de la creació del torneig i la seu que acollirà el quart de segle del World Medical Football Championship serà Mèxic.

El diumenge 8 es va disputar la final del torneig. El campió d’aquesta edició va ser la selecció de Gran Bretanya que va guanyar per 0 gols a 2 a l’amfitriona i la guanyadora d’aquest torneig els dos darrers anys, la República Txeca. El Galens Catalonia ha quedat en la desena posició i l’Hospital Vall d’Hebron ha estat representat amb 7 professionals de diferents àrees: Marc Pérez (cirurgia), Adrián Sánchez (malalties infeccioses), Víctor Bazan (cardiòleg), Víctor Rodríguez (traumatòleg), José Peña (pediatria), Oriol Porta (psiquiatria), Ricard Casamor (indústria farmacèutica).     

Durant aquesta setmana, no solament hi ha hagut partits de futbol, sinó que també s’ha organitzat un Simpiòsium de medicina i salut, on tots els professionals que participen en el torneig han pogut presentar qualsevol tema relacionat amb la salut. “És una bona forma de combinar ciència i esport”, explica el fundador d’aquest torneig, el Dr. Ferran Morell.

Share it:

Subscribe to our newsletters and be a part of Vall d'Hebron Campus

The acceptance of these terms implies that you give your consent to the processing of your personal data for the provision of the services you request through this portal and, if applicable, to carry out the necessary procedures with the administrations or public entities involved in the processing. You may exercise the mentioned rights by writing to web@vallhebron.cat, clearly indicating in the subject line “Exercise of LOPD rights”.
Responsible entity: Vall d’Hebron University Hospital (Catalan Institute of Health).
Purpose: Subscription to the Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus newsletter, where you will receive news, activities, and relevant information.
Legal basis: Consent of the data subject.
Data sharing: If applicable, with VHIR. No other data transfers are foreseen. No international transfer of personal data is foreseen.
Rights: Access, rectification, deletion, and data portability, as well as restriction and objection to its processing. The user may revoke their consent at any time.
Source: The data subject.
Additional information: Additional information can be found at https://hospital.vallhebron.com/es/politica-de-proteccion-de-datos.