La Dra. Amparo Santamaría coordina la 43 Diada de la Societat Catalana d’Hematologia i Hemoteràpia

La jornada va estar dedicada a les darreres novetats en trombosi i hemostàsia

02/06/2019

La Dra. Amparo Santamaría, cap de la Unitat d'Hemostàsia i Trombosi de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron, va coordinar la 43 Diada de la Societat Catalana d’Hematologia i Hemoteràpia, que va celebrar-se el 31 de maig i enguany s’ha dedicat a analitzar les darreres novetats en el tractament i diagnòstic de la trombosi i l’hemofília. “Es tracta de la jornada més veterana en el seu camp a Catalunya i és un dia de trobada i debat entre experts nacionals i internacionals”, exposa la Dra. Santamaría.

Dins l’apartat de malalties trombòtiques, la Dra. María Cerdà, hematòloga de Vall d’Hebron, va exposar les darreres novetats en la recerca de noves indicacions dels anticoagulants orals inhibidors directes dels estudis realitzats en la seva majoria per la Unitat d’Hemostàsia i Trombosi de Vall d’Hebron. Respecte a les malalties hemorràgiques, el Dr. David Valcálcel, cap de la Unitat d’Hematologia Intensiva i Teràpia Cel·lular de Vall d’Hebron, va analitzar l’ús d'anàlegs: de la trombopoetina a les trombocitopènies. Per part seva, la Dra. Amparo Santamaría ha moderat una taula rodona sobre trombosi i embaràs.

La 43 Diada de la Societat Catalana d’Hematologia i Hemoteràpia va comptar com a convidada internacional amb la Dra. Maha Othman, de la Queen's University Kingston (Canadà) per parlar de qüestions relacionades entre hemostàsia i embaràs. Els experts en aquest àmbit de Vall d’Hebron treballen estretament amb la Unitat de Reproducció  i la Dra. Amparo Santamaria lidera l’estudi pioner WiTEAM 2018-2020 (Women International Team) que analitza la relació causa-efecte entre trombofília genètica (propensió a desenvolupar trombosi) i problemes reproductius en les dones.

El Servei d’Hematologia i Hemoteràpia de Vall d’Hebron és capdavanter pel que fa a l’assistència i a la recerca de nous medicaments gràcies a la Unitat d’Assajos Clínics, que tracta pacients hematològics d’alta complexitat de Catalunya i la resta de l’Estat, oferint-los els millors tractaments i la possibilitat d’accedir a nous fàrmacs. El juny passat va convertir-se en el primer centre de l’Estat i d’Europa a oferir un assaig clínic amb cèl·lules CAR focalitzat en limfomes.

Share it:

Subscribe to our newsletters and be a part of Vall d'Hebron Campus

The acceptance of these terms implies that you give your consent to the processing of your personal data for the provision of the services you request through this portal and, if applicable, to carry out the necessary procedures with the administrations or public entities involved in the processing. You may exercise the mentioned rights by writing to web@vallhebron.cat, clearly indicating in the subject line “Exercise of LOPD rights”.
Responsible entity: Vall d’Hebron University Hospital (Catalan Institute of Health).
Purpose: Subscription to the Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus newsletter, where you will receive news, activities, and relevant information.
Legal basis: Consent of the data subject.
Data sharing: If applicable, with VHIR. No other data transfers are foreseen. No international transfer of personal data is foreseen.
Rights: Access, rectification, deletion, and data portability, as well as restriction and objection to its processing. The user may revoke their consent at any time.
Source: The data subject.
Additional information: Additional information can be found at https://hospital.vallhebron.com/es/politica-de-proteccion-de-datos.