Som un campus sanitari de referència que comprèn tots els camps de la salut: l'assistència, la recerca, la docència i la gestió.
La professionalitat, el compromís i la recerca dels professionals del Campus són elements clau per poder oferir una assistència excel·lent.
Apostem per la recerca com a eina per aportar solucions als reptes que ens trobem dia a dia en el camp de l’assistència mèdica.
Gràcies al nostre potencial assistencial, docent i de recerca treballem per incorporar nous coneixements per generar valor als pacients, als professionals i a la mateixa organització.
Generem, transformem i transmetem coneixement en tots els àmbits de les ciències de la salut per formar els futurs professionals.
La vocació de comunicació ens defineix. T’obrim la porta a tot el que passa al Vall d'Hebron Barcelona Hospital Campus i t’animem a compartir-ho.
Donació per a hospital
Donació per a recerca
Participants del projecte IEI-Haem
Durant la reunió anual, representants dels diferents centres participants al projecte han compartit l’estat d’avanç dels diversos àmbits de treball.
El passat 18 i 19 de desembre el Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR) ha estat l’organitzador de la reunió anual del projecte "The interplay between Inborn Errors od Immunity and blood disorders: unraveling immune defects behind commom haematological diseases" de la convocatòria European Joint Programme Rare Diseases.
Els errors congènits de la immunitat (ECI) són malalties genètiques del sistema immunitari que poden manifestar-se amb infeccions recurrents i greus, autoimmunitat i inflamació, al·lèrgia i càncer, amb un impacte significatiu en l’esperança i la qualitat de vida dels pacients que els pateixen. En els darrers anys, s’ha posat de manifest la seva relació amb diverses patologies hematològiques, especialment en infants i joves, fet que posa en relleu la necessitat d’estudis prospectius amplis que permetin identificar quins pacients que les pateixen estan afectats per un ECI.
Durant la reunió anual, representants dels diferents centres participants al projecte han compartit l’estat d’avanç dels diversos àmbits de treball, els resultats preliminars i els propers passos de la recerca, que inclouen el reclutament de pacients, reforçant la col·laboració internacional entre equips d’immunologia i hematologia.
Per part del VHIR, han participat a la trobada professionals del grup de recerca d’Infecció i Immunitat en el Pacient Pediàtric: Pere Soler, cap de grup i investigador principal; Jacques Rivière, Laura Batlle, Luca Zanieri, Raúl García i Noemí Giménez com a subinvestigadors, així com Miriam González, project manager local del projecte.
La reunió ha estat possible gràcies a la col·laboració de la BCN PID Foundation, fundació que ofereix atenció psicosocial a persones amb una IDP i gran impulsora de la recerca en aquest àmbit, així com al patrocini de Pharming Group NV. L'acte s’ha realitzat a l’edifici central del VHIR, consolidant el seu paper rellevant dins aquest consorci europeu de recerca en malalties minoritàries.
El projecte IEI-Haem té com a objectiu principal identificar i caracteritzar els errors congènits de la immunitat que hi ha al darrere de trastorns hematològics més comuns en infants i adults joves, amb la finalitat de millorar-ne el diagnòstic precoç i el tractament. De manera específica, el projecte es planteja:
L’acceptació d’aquestes condicions, suposa que doneu el consentiment al tractament de les vostres dades personals per a la prestació dels serveis que sol·liciteu a través d’aquest portal i, si escau, per fer les gestions necessàries amb les administracions o entitats públiques que intervinguin en la tramitació. Podeu exercir els drets esmentats adreçant-vos per escrit a web@vallhebron.cat, indicant clarament a l’assumpte “Exercici de dret LOPD”. Responsable: Hospital Universitari Vall d’Hebron (Institut Català de la Salut). Finalitat: Subscripció al butlletí del Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus on rebrà notícies, activitat i informació d’interès. Legitimació: Consentiment de l’interessat. Cessió: Si escau, VHIR. No es preveu cap altra cessió. No es preveu transferència internacional de dades personals. Drets: Accés, rectificació, supressió i portabilitat de les dades, limitació i oposició al seu tractament. L’usuari pot revocar el seu consentiment en qualsevol moment. Procedència: El propi interessat. Informació Addicional: La informació addicional es troba a https://hospital.vallhebron.com/politica-de-proteccio-de-dades