Seminari de Recerca Vall d'Hebron -Dr. Diego Santos García "Símptomes no motors a la malaltia de Parkinson Per què són importants? Resultats de la cohort espanyola COPPADIS

 
  Sala d'Actes planta baixa, Hospital General —
26/05/2022
26/05/2022 -- De 15:30h a 17:00h
Organització :
Recerca Vall d'Hebron
Modalitat: Presencial i en línia
Comparteix-lo:
Seminari de Recerca Vall d'Hebron -Dr. Diego Santos García

La malaltia de Parkinson (MP) és un trastorn neurodegeneratiu motor però també no motor, sent clau la identicació i correcte maneig dels símptomes no motors (SNM). Diferents estudis han demostrat que la depressió, fatiga, apatia, dolor, demència, psicosi o símptomes disautonòmics són prevalents en els pacients amb MP i com aquests impacten de forma negativa en la qualitat de vida del pacient amb MP independentment d'altres variables. Aquesta ponència pretén revisar aspectes rellevants dels SNM a la MP mostrant resultats de la cohort espanyola COPPADIS, amb més de 600 pacients amb MP a seguiment per part de neuròlegs de 35 hospitals d'Espanya.

Diego Santos García, és llicenciat en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Valladolid (1996-2002) i metge especialista de Neurologia via MIR (Santiago de Compostela, 2003-2007). Va obtenir el títol de Doctor “Cum Laudem” per la Universitat de Santiago de Compostela al 2007. 

Centrat des de 2009 en la malaltia de Parkinson i altres trastorns del moviment, va obtenir el premi al Millor Neuròleg Jove en Trastorns del Moviment de la Societat Espanyola de Neurologia (SEN) al 2011. Ha publicat més de 80 articles a revistes nacionals i/o internacionals, presentat més de 200 comunicacions i/o ponències en cursos i/o congressos nacionals i/o internacionals i participat com a co-coordinador en projectes de recerca nacional.

Amfitrió: Dr: Jorge Hernández Vara, investigador principal del grup de Malalties Neurodegeneratives de Recerca Vall d'Hebron

Format: Presencial i Online; Enllaç de streaming, clica aquí

Activitats relacionades

Unlocking the Potential of Spatial Omics in Advanced Biological Research

08.07.2025 - 09:30
Seminari
Més informació

Graduació Curs Acadèmic 2024-2025- Màster en Investigació Biomèdica Traslacional - Màster en Gestió i Coordinació en assaigs clínics - Vall d'Hebron Institut de Recerca (VHIR)

11.07.2025 - 17:00
Jornades
Més informació

Vall d'Hebron Talks by VHIR 'A multidimensional diagnostic approach for chronic obstructive pulmonary disease'

29.07.2025 - 11:00
Vall d'Hebron Talks by VHIR
Més informació

Mieloma Múltiple. Més enllà de la Malaltia

05.09.2025 - 15:00
Xerrada
Més informació

Subscriu-te als nostres butlletins i forma part de la vida del Campus

L’acceptació d’aquestes condicions, suposa que doneu el consentiment al tractament de les vostres dades personals per a la prestació dels serveis que sol·liciteu a través d’aquest portal i, si escau, per fer les gestions necessàries amb les administracions o entitats públiques que intervinguin en la tramitació. Podeu exercir els drets esmentats adreçant-vos per escrit a web@vallhebron.cat, indicant clarament a l’assumpte “Exercici de dret LOPD”.
Responsable: Hospital Universitari Vall d’Hebron (Institut Català de la Salut).
Finalitat: Subscripció al butlletí del Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus on rebrà notícies, activitat i informació d’interès.
Legitimació: Consentiment de l’interessat.
Cessió: Si escau, VHIR. No es preveu cap altra cessió. No es preveu transferència internacional de dades personals.
Drets: Accés, rectificació, supressió i portabilitat de les dades, limitació i oposició al seu tractament. L’usuari pot revocar el seu consentiment en qualsevol moment.
Procedència: El propi interessat.
Informació Addicional: La informació addicional es troba a https://hospital.vallhebron.com/politica-de-proteccio-de-dades