Dr. Carles Rubio Maturana

Institucions

Soc el Dr. Carles Rubio Maturana, investigador post-doctoral del grup de Microbiologia del VHIR. Treballo al grup de Parasitología i Salut Internacional del Servei de Microbiologia, i al Centre de Salut Internacional i Malalties Transmissibles Drassanes-Vall d'Hebron. Estic fent recerca en l'àmbit de la microbiología clínica i la intel·ligència artificial aplicada al diagnòstic de malalties infeccioses. Soc professor associat al Departament de Física de la Universitat Politècnica de Catalunya, on imparteixo classes de Biofísica i Canvi Climàtic. També soc professor col·laborador a la Universitat Autònoma de Barcelona, on imparteixo classes a diversos màsters relacionats amb la cooperació i la recerca translacional.

Currículum

He estudiat Biotecnología a la Facultat de Biología de la Universitat de Barcelona. Tinc un Màster en Nanotecnología i Nanociència a la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona. Soc doctor en Microbiologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. La meva tesi ha estat guardonada amb els premis PIONER 2025 de la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació. He realitzat cursos d'intel·ligència artificial a la Universitat Politènica de Catalunya.

També he realitzat projectes de recerca a l'Hosptial Nossa Senhora da Paz, Cubal (Angola), on he traballat en la validació d'un sistema automatitzat pel diagnòstic de la malària i l'esquistosomiasi urogenital. He col·laborat en projectes europeus relacionats amb la vacunació de les poblacions migrants, i he realitzat col·laboracions amb empreses de la indústria farmacèutica per validar i implementar sistemes de diagnòstic amb microscopia automatitzada al circuit assistencial de l'hospital.

Vaig estar fent recerca al IBMB-CSIC i al Institut de Nanociència i Nanotecnologia IN2UB durant gairebé 2 anys en temes relacionats amb el desenvolupament cèl·lular i teràpies gèniques pel càncer de pròstata.
Carles Rubio Maturana

Institucions

Vall Hebron Institut de Recerca

Investigador/a principal

Microbiologia

Subscriu-te als nostres butlletins i forma part de la vida del Campus

L’acceptació d’aquestes condicions, suposa que doneu el consentiment al tractament de les vostres dades personals per a la prestació dels serveis que sol·liciteu a través d’aquest portal i, si escau, per fer les gestions necessàries amb les administracions o entitats públiques que intervinguin en la tramitació. Podeu exercir els drets esmentats adreçant-vos per escrit a web@vallhebron.cat, indicant clarament a l’assumpte “Exercici de dret LOPD”.
Responsable: Hospital Universitari Vall d’Hebron (Institut Català de la Salut).
Finalitat: Subscripció al butlletí del Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus on rebrà notícies, activitat i informació d’interès.
Legitimació: Consentiment de l’interessat.
Cessió: Si escau, VHIR. No es preveu cap altra cessió. No es preveu transferència internacional de dades personals.
Drets: Accés, rectificació, supressió i portabilitat de les dades, limitació i oposició al seu tractament. L’usuari pot revocar el seu consentiment en qualsevol moment.
Procedència: El propi interessat.
Informació Addicional: La informació addicional es troba a https://hospital.vallhebron.com/politica-de-proteccio-de-dades