Otorrinolaringologia

El Servei d'Otorrinolaringologia de Vall d'Hebron és la unitat de referència per a pacients de tot l’Estat espanyol, tant adults com nens. Tenim una important trajectòria en la formació de residents, ja que fa més de 35 anys que rebem i formem professionals mèdics. Els nostres residents es beneficien de l'alt nivell de cirurgies realitzades en totes les àrees de l'especialitat i dels avenços tecnològics amb què comptem. Gràcies al programa acadèmic que seguim, tots els especialistes formats a la nostra unitat troben feina en l'àmbit públic i privat. Les rotacions de residents s'han estructurat per a realitzar de menys a més complexitat dels diversos procediments de l'especialitat.

Places acreditades

3

Grups de recerca
Document

Itinerari formatiu d'Otorrinolaringologia

Contacta amb la unitat docent

La Unitat Docent d'Otorrinolaringologia està formada pel Servei d'Otorrinolaringologia, amb la participació dels Serveis d'Otorrinolaringologia Pediàtrica, Neurofisiologia Clínica, Neurocirurgia, Radiologia, Anatomia Patològica, Microbiologia, Cirurgia Plàstica i Cremats, Cirurgia General, Radioteràpia i Oncologia, Medicina Interna i Rehabilitació. Treballem per a la prevenció, diagnòstic, tractament i rehabilitació de les malalties de l'orella i de les vies aerodigestives superiors, així com de les patologies dels òrgans que s’hi relacionen.

Oferim un programa de formació que inclou la iniciació en el coneixement de la metodologia de la recerca, una formació que progressa a mesura que avança l’especialització.

Els residents participen de manera activa i progressiva en les sessions clíniques de la unitat, que serveixen per adquirir els coneixements necessaris per al disseny del seu propi estudi de recerca, observacional o experimental.

Per què fer l’especialitat a Vall d’Hebron?

  • Perquè gràcies a l'alt volum d'activitat de la nostra unitat, t'oferim l'oportunitat d'assistir a un ampli ventall de patologies i procediments. A la nostra unitat atenem una mitjana de gairebé setze mil primeres visites a l'any i 15 successives. A més, realitzem 2.000 cirurgies l'any.
  • Perquè els nostres clínics inclouen les especialitats de cirurgia de cap i coll, otorrinolaringologia pediàtrica, otologia i neurootologia, cirurgia reconstructiva plàstica facial, laringologia, cirurgia endoscòpica de base de crani, al·lèrgia i immunologia. Totes exercides per facultatius amb àmplia reputació internacional amb un gran nombre de referències globals.
  • Perquè la teva formació no acaba aquí. Durant tota la residència t’oferim conferències pedagògiques, diferents activitats de formació continuada, presentacions científiques i publicacions.
  • Perquè disposem de les millors instal·lacions per a la teva formació. Comptem amb un laboratori de fresatge de temporals propi. A més, un acord amb el Departament d'Anatomia de la Universitat Autònoma et possibilitarà realitzar disseccions a les seves instal·lacions.
  • Perquè fomentem les rotacions externes de residents, tant per altres serveis de l'Hospital com pel Servei de Radiodiagnòstic.
  • Perquè el nostre Institut de Recerca VHIR et permetrà millorar la teva formació en investigació i et donarà suport durant la residència en la realització de la teva tesi doctoral.

Itinerari formatiu transversal comú

R1

Immersió

ABAT: Agents biològics altament transmissibles

Habilitats comunicatives

Investigació

Bioètica

eTEAMS I: Habilitats no tècniques

CUSAM I: Habilitats en orientació diagnòstica bàsica

R2

Biblioteca

eTEAMS II

R3eTEAMS III
R4eTEAMS IV: Curs bàsic d'instructors en simulació clínica

Itinerari formatiu específic

R1

Anamnesi 

Exploració física i instrumental 

Interpretació de proves complementaries 

Anatomia quirúrgica de laringe, cervical, nasal i òtica

Assistent a cirurgies de les rotacions establertes

Cures hospitalàries

Interpretació d’estudis auditius 

Iniciació en l’ús del laboratori d’os temporal

R2

Cirurgia de cornetes, cirurgia septal 

Assistent a cirurgia endoscòpica naso-sinusal (CENS)

Taponaments nasals: anterior, posterior y anteroposterior

Anamnesi i exploració a otorinolaringologia pediàtrica

Assistent en cirurgies pediatries comuns: miringotomia, drenatges transtimpànics, adenoidectomia i amigdalectomia

Exploració física otoneurolgica 

Rehabilitació vestibular

Interpretació d’estudis vestibulars

Interpretació de proves d’imatge

R3

Tractament físic de vertigen

Exploració del nervi facial

Timpanoplasties i Mastoidectomies (assistent ó cirurgià)

Participació en cirurgia de dispositius implantables d’oïda

Tractaments intratimpànics

Cures del pacient post quirúrgic

Exploració de la veu i disfàgia

Microcirurgia laríngia

CENS: poliposi simple 

Assistent en cirurgia reconstructiva de cap i coll

Coneixements de patologia neuroquirurgica (base de crani, fosa mitja i APC)

Participació en cirurgia de traumatismes, malformacions i abordatges laterals de base de crani

R4

Dominar consulta de patologia d’oida: hipoacúsia i vertigen

Avaluació i maneig dels dispositius implantables

Cirurgia reconstructiva de l'orella mitjana

Cirurgia de patologia benigna laringea i cervical

Assistent en cirurgía oncològica

Traqueostomia i cures postoperatòries

Cures del pacient postquirúrgic oncològic

Dominar consulta de patologia de cavitat oral y faringe

Notícies relacionades

Professionals relacionats

Subscriu-te als nostres butlletins i forma part de la vida del Campus

CAPTCHA

L’acceptació d’aquestes condicions, suposa que doneu el consentiment al tractament de les vostres dades personals per a la prestació dels serveis que sol·liciteu a través d’aquest portal i, si escau, per fer les gestions necessàries amb les administracions o entitats públiques que intervinguin en la tramitació. Podeu exercir els drets esmentats adreçant-vos per escrit a web@vallhebron.cat, indicant clarament a l’assumpte “Exercici de dret LOPD”.
Responsable: Hospital Universitari Vall d’Hebron (Institut Català de la Salut).
Finalitat: Subscripció al butlletí del Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus on rebrà notícies, activitat i informació d’interès.
Legitimació: Consentiment de l’interessat.
Cessió: Si escau, VHIR. No es preveu cap altra cessió. No es preveu transferència internacional de dades personals.
Drets: Accés, rectificació, supressió i portabilitat de les dades, limitació i oposició al seu tractament. L’usuari pot revocar el seu consentiment en qualsevol moment.
Procedència: El propi interessat.
Informació Addicional: La informació addicional es troba a https://hospital.vallhebron.com/politica-de-proteccio-de-dades